سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معروف ترین خوردو سنگین های دنیا

زمانی که صحبت از ماشین های سنگین و جابجایی بار به میان می‌آید، از آنجایی که تنها ماشین های سنگین می توانند بارهای چند تنی را حمل کنند، استفاده از کامیون اولین روشی است که به ذهن هر فردی خطور می کند.

یکی از مهم ترین ویژگی های یک کامیون قدرت آن است، نه سرعت آن و قدرت برخی از برند های برتر ماشین های سنگین در دنیا حرف اول را می زند که مطمئنا حتی اگر ماشین باز هم نباشید، اسم این برند ها به گوشتان آشناست!

کامیون های معروف و محبوب در جهان

شرکت های معتبر خودرو سازی بسیاری در دنیا وجود دارند که اغلب کامیون های با کیفیت بالا نیز تولید و عرضه می کنند. این کامیون‌ها طرفداران بسیار زیادی دارند، اما تولید این خودرو ها تنها به این موارد ختم نمی شود بلکه این شرکت ها در فروش خودرو های بیشتر و شکستن رکورد خود هرساله در حال رقابت هستند، در ادامه تعداد از شرکت ها و برند های تولید کننده خودروهای سنگین دنیا که از محبوبیت بسیاری بزخوردارند را معرفی خواهیم کرد.

برند ماشین سنگین و کامیون هوو

هوو یکی از مشهورترین شرکت‌های چینی است که ماشین های کشنده و خودروهای سنگین کامیون تولید می‌کند، جالب است بدانید شرکت ایران خودرو سال‌ها قبل اقدام به وارد کردن این کامیون به ایران کرد و حتی در ایران خط تولید قطعات آن را نیز به راه انداخت!

کامیون های برند ماشین هوو دارای اتاق بلند با دید مناسب می‌باشند و برتری که دارند این است که نسبت به سایر کامیون‌ها آلودگی صوتی کمتری تولید می‌کند و از صداهای موتور کمتری برخوردارند، به همین دلیل راننده ها در زمان رانندگی صدای کمتری میشنود و تمرکز بیشتری خواهند داشت که خود یه مزیت رقابتی عالی برای انتخاب رانندگان است.

خودروهای سنگین و کامیون اسکانیا

کامیون اسکانیا برای اولین بار توسط شرکتی در کشور سوئد با همین نام به تولید رسید. این برند خودرو سازی تولید کننده انواع خودروهای سنگین مانند کامیون، اتوبوس و حتی کشتی می باشد.

شرکت اسکانیا، بیش از یک قرن پیش، ابتدا توسط فیلیپ ورسن در اوایل سال 1891 به عنوان کارخانه ساخت و تولید واگن‌های ترابری ریلی شروع به کار کرد؛ در حالی که در سال 1900 گوستاو اریکسون نیز یک کارخانه ی دوچرخه سازی به نام اسکانیا تاسیس کرد، شرکت دوچرخه سازی اسکانیا کم کم تغییر رویه داد تا هنگامی که با گذشت 10 سال به سمت تولید و ساخت خودرو های سنگین رفت و در نهایت این دو کمپانی با یکدیگر ادغام شدند و خط تولیدات بسیار گسترده ای را در بسیاری از کشور های جهان تاسیس کردند و در حال حاضر تبدیل به یکی از غول های تولید ماشین سنگین شدند‌!

امروزه کامیون های برند اسکانیا به دلیل داشتن قدرت زیاد در حمل بارهای سنگین و بدنه تریلی به محبوبیت رسیدند.

در حال حاضر این شرکت خودرو سازی تابعه از گروه خودرو سازی فولکس‌ واگن به‌شمار می‌آید. کامیون ها و کشنده برند اسکانیا مدل‌های مختلفی دارد که برخی از آنها به مرحله تولید رسیدند و بسیار پرقدرت هستند از نمونه خودروهای سنگین پرفروش این برند می توان به r450، r420 اشاره کرد‌.

شرکت خودرو سازی ایتالیایی ایوکو IVECO

این شرکت خودروسازی ایتالیایی به عنوان شاخه ای از کمپانی صنایع سی ان اچ در زمینه تولید انواع ماشین سنگین مانند کامیون، اتوبوس و موتورهای دیزل در حال فعالیت می باشد. شرکت ایوکو از سرمایه گذاری و مشارکت چندین شرکت اروپایی از جمله کمپانی های فیات، افیسینه مکانیکه، لانچینا یونیک و ماگیروس تشکیل شده است.

معروف ترین کامیون های جهان

در حال حاضر این شرکت خودرو سازی ماشین های سنگین، نقش بسزایی در بازار خودروهای تجاری، ماشین آلات سنگین و موتورهای دیزلی را ایفا می کند. بیشترین فروش این شرکت مرتبط با خودروهای مسافربری و حمل مسافر، وسایل نقلیه تجاری، کامیون های سنگین و ماشین‌آلات نظامی تشکیل می‌دهند.

از تولیدات شرکت ایوکو می‌توان به کامیون های اویکو مسیف و ایویکو ماگیروس اشاره کرد که در سال 2019 بالغ بر 50 هزار دستگاه فروش داشتند.

شرکت خودرو سازی آلمانی دایملر آگ

این شرکت خودرو سازی را می توان غول برند های ماشین آلات سنگین دانست که از لحاظ میزان درآمد سالیانه، با شرکت های خودرو سازی تویوتا و فولکس واگن در رقابت است و لقب بزرگترین کامیون ساز جهان را به خود اختصاص داده. شرکت خودرو سازی دایملر هم‌ اکنون دارنده و مالک چندین شرکت خودرو سازی بزرگ و تابعه برند هایی همچون، مرسدس بنز، دایملر تراکس و کمپانی اسمارت می‌باشد. شرکت دایملر آگ، دارای سهام های چشم گیری در چندین شرکت خودروسازی به نام، مانند کاماز، رنو-نیسان، آلیانس و پکن اتو میباشد.