سفارش تبلیغ
صبا ویژن

صداهای دردسر ساز ماشین

صدای جیغ کشیده در صورت روشن کردن خودرو

اگر پس از روشن کردن خودرو، متوجه بروز صدایی مانند جیغ شدید، جای هیچ نگرانی نیست! به طور معمول این صدا بر اثر مشکل تسمه ی دینام پیش می آید و معمولا بعد از گرم شدن موتور خودرو رفع می شود، برای برطرف کردن این مشکل نیاز است که تسمه را تعویض کنید.

اگر بعد از تعویض تسمه دینام هم متوجه بروز این صدا هنگام روشن کردن خودرو شدید، احتمالا صدا از فرسودگی تنسیونر (قطعه ی تنظیم کننده کشیدگی تسمه) می باشد؛ برای اطمینان از عدم مشکل این قطعه می توانید بر روی تسمه دینام در هنگام کار کردن موتور آب اسپری کنید و اگر متوجه رفع صدا شدید متوجه خواهید شد که مشکل از فرسودگی تسمه دینام می باشد، در غیر اینصورت باید ماشین را به تعمیرگاه ببرید.

صداهای خطرساز ماشین

صدای کلیک کلیک ماشین در هنگام دور زدن

اگر در هنگام دور زدن و یا گاز دادن متوجه صدای کلیک کلیک مانند شدید، به احتمال زیاد پلوس خودروی شما دچار مشکل شده، این صدا می تواند نشان دهنده ی بروز مشکل در میله ها یا سرپلوس باشد و یا اینکه نشانگر شل شدگی میله رابط چرخ و فرمان خودرو باشد. از آنجایی که این مشکل می تواند کنترل خودرو توسط شما را دچار مشکل کند، پیشنهاد می کنیم تا سریعا به مکانیک مراجعه کنید.

صدای تق مانند در هنگام چرخش فرمان و نشتی مایع هیدرولیک

اگر در هنگام پارک ماشین و چرخاندن فرمان، صدای ناله مانندی را شنیدید، به احتمال زیاد سطح مایع هیدرولیک فرمان کاهش پیدا کرده است؛ برای برطرف کردن این صدا کافیست بعد از مطمئن شدن عدم نشتی ماشین، مایع هیدرولیک را اضافه کنید. اگر متوجه شدید که مایع هیدرولیک در گذر زمان مصرف نشده احتمال دارد که ماشین دچار نشتی مایع هیدرولیک شده باشد که در این صورت پیشنهاد می کنیم که به مکانیک مراجعه کنید.

صدای ساییدگی در هنگام عبور از دست انداز و سرعت گیر ها

اگر در زمانی که از دست انداز ها و سرعت گیر ها عبور می کنید احساس می کنید که سیستم تعلیق خودرو سست شده و متوجه صدای جیر جیر مانند می شوید یا صدای ساییدگی را می شنوید احتمالا منبع صدا مشکل موج گیر یا بوش دو سر آن می باشد. در هنگام بروز این صدا پیشنهاد می کنیم تا میل موج گیر و بوش ها را به طور همزمان عوض کنید. لازم به ذکر است که در صورت استهلاک خودرو، ممکن است این صدا نشان دهنده ی فرسودگی قطعات استرات بار، کمک فنر و اجزای آن باشد.

صدای خروج هوا و هیس مانند از زیر داشبورد

این صدا به طور معمول در زمانی که پدال ترمز رها شود، شنیده می شود و ممکن است حتی با گذشت چند ثانیه از خاموش شدن خودرو هم شنیده شود، این صدای هیس مانند از ماشین معمولا نشان دهنده ی مشکل در سیستم بوستر یا تقویت ترمز می باشد و برای برطرف کردن کامل آن باید بوت و مهر و موم تقویت کننده ترمز تعمیر یا تعویض شود. ناگفته نماند که ممکن است این صدا در هنگام روشن و یا خاموش کردن سیستم سرمایش گرمایش خودرو شنیده شود که در این صورت احتمالا مشکل از فن نصب شده در زیر داشبور خواهد بود.